Podpora

Potřebujete jakoukoliv technickou či jinou radu? Sháníte rychlý a stabilní internet v Humpolci či širším okolí? Chcete konzultovat výběr vhodného tarifu, služby či prověřit možnost připojení k internetu a termín realizace?

Je tu pro Vás zákaznická podpora
Email: podpora@metropolitka.cz
GSM: 731 999 444

Můžete využít i kontaktní formulář vpravo.

Návod na používání a nastavení služby IP Televize ZDE

Všeobecné podmínky poskytování služeb elektronických komunikací (VOP) společnosti Metropolitní síť Humpolec spol. s r.o ke stažení ZDE

Všeobecné podmínky poskytování služeb elektronických komunikací (VOP) společnosti Metropolitní síť Humpolec spol. s r.o k 1.3.2024 ke stažení ZDE

Vzorová smlouva o poskytování datových služeb ke stažení ZDE

Podmínky přenositelnosti telefonních čísel ZDE

Podmínky přenositelnosti ZDE

 

Nejčastěji kladené otázky

 

1.Základní otázky

Chci se připojit k internetu – co mám dělat? 

Jaký je rozdíl mezi optickým a bezdrátovým připojením a co je to optika na bezdrátu?

Mám zájem o výhodné předplatné – kdy a jak o něj požádat? 

Potřebuji změnit některé osobní údaje ve smlouvě – jak mám postupovat? 

Budu se stěhovat, ale stále chci využívat internet od Humlíka. Co teď? 

Co je HOTLINE a k čemu slouží? 

Jaké jsou podmínky vypovězení služby a co se zapůjčeným zařízením? 

 

2.Administrativa, platby a fakturace

Jsem nově připojený uživatel. Jak je to s placením prvních faktur?  

Kdy mi přijde faktura za internet a jaká je její splatnost? 

Jak můžu fakturu uhradit? 

Jaký mám použít variabilní symbol? 

Co mám dělat v případě, že jsem platbu odeslal se špatným variabilním symbolem, zaslal jsem špatnou částku nebo jsem ji zaslal na špatné číslo účtu? 

Jak si mám správně zřídit trvalý příkaz? 

Z důvodu nezaplacení vyúčtování mi byly omezeny služby. Co mám dělat? 

 

3. Dotazy na technické oddělení

Co bude technik dělat u mě doma při realizaci přípojky a jak dlouho to bude trvat? Kde bude umístěno zařízení? Bude například zasaženo do fasády domu? 

Co je to router a k čemu slouží? 

Zapomněl jsem heslo od wifi. Co mám dělat? 

Šla by u mě zvýšit rychlost internetu?

Je nutné si k IPTV zakoupit set-top box?

Jak zjistím svoji IP adresu? 

Co mám dělat, když mi nefunguje internet? 

Budu platit za opravu internetu u mě doma? 

 

 

1. Základní otázky

Chci se připojit k internetu – co mám dělat? 

Kontaktujte naši zákaznickou podporu na e-mailu podpora@metropolitka.cz, na telefonním čísle +420 731 999 444, pomocí webového formuláře na www.metropolitka.cz nebo se zastavte přímo v sídle naší firmy: Metropolitní síť Humpolec, Na Závodí 1668, 396 01 Humpolec. Vždy uveďte Vaši adresu (ulici a město, popřípadě obec a číslo popisné) a telefonický či e-mailový kontakt. Ověříme dostupnost služby ve Vaší lokalitě a dohodneme se na dalším postupu. 

Jaký je rozdíl mezi optickým a bezdrátovým připojením? Co je optika na bezdrátu?

Optické připojení dokáže přenést neomezené množství dat, hlavně ale bezkonkurenčně rychle a bezpečně. Připojení k internetu pomocí optického kabelu navíc patří k cenově nejvýhodnějším typům připojení. Není to tak dávno, kdy si koncový zákazník mohl o „optice až domů“ nechat zdát. V současnosti již ale nabízíme připojení pomocí optického kabelu přímo u Vás doma ve většině bytových domů v Humpolci. Bezdrátové připojení je sice pomalejší, ale v regionu je naše Optika na bezdrátu nejstabilnější službou právě díky optickému připojení vysílače bezdrátového signálu pro poskytování internetových služeb.

 

Mám zájem o výhodné předplatné – kdy a jak o něj požádat? 

O výhodné předplatné můžete zažádat kdykoli v průběhu využívání služby. Stačí kontaktovat zákaznickou podporu na e-mailu podpora@metropolitka.cz, na telefonním čísle +420 731 999 444, pomocí webového formuláře na www.metropolitka.cz nebo se zastavte přímo v sídle naší firmy: Metropolitní síť Humpolec, Na Závodí 1668, 396 01 Humpolec a předplatné domluvit přímo na místě.

 

Potřebuji změnit některé osobní údaje ve smlouvě – jak mám postupovat? 

Kontaktujte naši zákaznickou podporu na e-mailu podpora@metropolitka.cz (zde uveďte Vaši požadovanou změnu) nebo nás kontaktujte na telefonním čísle +420 731 999 444. Změna bude provedena formou dodatku ke smlouvě.

 

Budu se stěhovat, ale stále chci využívat internet od Humlíka. Co teď? 

Kontaktujte naši zákaznickou podporu na e-mailu podpora@metropolitka.cz nebo na telefonním čísle 731 999 444. Uveďte Vaši novou adresu – ulici a město, popřípadě obec a číslo popisné. Ověříme dostupnost služby ve Vaší nové lokalitě a dohodneme se na dalším postupu. Pokud připojení bude možné, zaplánujeme termín instalace. Pokud připojení na nové adrese nebude možné, můžeme službu převést na nového nájemce či majitele nemovitosti, odkud se stěhujete. Díky tomu nebudete muset řešit odstoupení od smlouvy.  

 Co je HOTLINE a k čemu slouží? 

HOTLINE je služba, která drží dohled nad fungováním celé infrastruktury sítě pro distribuci internetu a dalších služeb našim zákazníkům. Zároveň provádí servis v případě nutnosti zásahu u koncových uživatelů.

Pokud máte podezření, že Vaše internetové připojení nefunguje správně, v první řadě zkontrolujte, zda nemáte odpojený kabel či vypnutý wifi router. Pokud je vše v pořádku, vypněte router (poznámka pro laiky – zařízení pro bezdrátové šíření internetu), několik vteřin počkejte a znovu ho zapněte. Zkontrolujte, zda se připojení k internetu obnovilo. Problém přetrvává? Pokud i poté problém přetrvává, zavolejte na naši technickou podporu +420 731 01 01 01. Ve všední dny jsme na lince k dispozici od 8.00 do 18.00. O víkendu se na nás prosím obracejte pouze s akutními problémy, a to od 10.00 do 18.00. Mimo uvedený čas nebo pokud je to pro Vás pohodlnější, můžete poslat i email na adresu hotline@metropolitka.cz či SMS na uvedenou linku +420 731 01 01 01. Při hlášení je nutno uvést jméno, na jaké je smluvně vedena předmětná přípojka a adresu připojení.

 

Jaké jsou podmínky vypovězení služby? Co se zapůjčeným zařízením? 

Vše je uvedeno ve Vaší smlouvě. Záleží, zda máte smlouvu na dobu určitou či neurčitou, dle toho se ukončení smlouvy řídí.

Pokud doporučíte nového zákazníka, kterého budeme moci připojit, nebo internetové služby bude využívat někdo místo Vás, výpovědní lhůta Vám může být upravena, či dokonce zrušena. 

Zákazník je povinen vrátit zařízení dodané Poskytovatelem po ukončení smluvního vztahu mezi ním a Poskytovatelem, která mu byla Poskytovatelem zapůjčena. Seznam zařízení bude uveden v Zápůjčním protokolu (Smlouvě o výpůjčce), a to do 15 dnů od ukončení plnění předmětu této smlouvy. Pokud se Vám nepodaří zařízení odpojit a doručit, je možné objednat si zásah našeho technika, který vše vyřídí. Bude se jednat o placený servis. 

 

2. Administrativa, platby a fakturace

Jsem nově připojený uživatel. Jak je to s placením prvních faktur? 

V den domluvené realizace připojení Vám náš technik přiveze fakturu s doúčtováním služby za měsíc, ve kterém Vás připojíme. Tato faktura se hradí na místě technikovi v hotovosti.  Zároveň Vám předá také fakturu na další měsíc, která je již vystavena na splatnost 30 dní. Další faktury už Vám budou chodit e-mailem.

 

Kdy mi přijde faktura za internet a jaká je její splatnost? 

Faktury vystavujeme s měsíčním předstihem, takže například faktura za připojení k internetu za měsíc srpen Vám přijde na e-mail prvního července. Splatnost faktury je vždy jeden měsíc. Nejpohodlnější je pro Vás zadání trvalého příkazu (optimálně se splatností s rezervou, typicky k 15. dni v měsíci). Nejefektivnější je volba výhodného předplatného na 6 a více měsíců, kdy dokonce dle délky předplatného dostanete měsíce ZDARMA, a v průměru využívání služby tak ušetříte nemalé finanční prostředky. Pak nemusíte splatnost faktur vůbec hlídat.

 

Jak můžu fakturu uhradit? 

Fakturu můžete uhradit převodem peněz na náš bankovní účet č. 366803668/5500. Platby můžete posílat jednorázově každý měsíc, nebo si zřídit trvalý příkaz k úhradě. Fakturu můžete uhradit také v hotovosti přímo na recepci v sídle naší společnosti. Pokud nechcete každý měsíc přemýšlet nad úhradou faktury nebo chcete ušetřit, můžete využít také výhodné předplatné, které zaplatíte jednorázově v hotovosti nebo převodem na účet. K předplatnému získáte měsíce internetu zdarma dle délky trvání předplatného. 

 

Jaký mám použít variabilní symbol? 

Jako variabilní symbol uvádějte číslo Vaší smlouvy, které je zároveň Vaším zákaznickým číslem a veškeré platby, které přijdou pod tímto variabilním symbolem, budou automaticky přiřazeny k Vašemu zákaznickému účtu. V případě jednorázových plateb každý měsíc je možné hradit i pod číslem uvedeným na faktuře (toto číslo se každý měsíc mění, protože se jedná o pořadové číslo vystavených faktur).

 

Co mám dělat v případě, že jsem platbu odeslal se špatným variabilním symbolem, zaslal jsem špatnou částku nebo jsem ji zaslal na špatné číslo účtu? 

Kontaktujte naše ekonomické oddělení na e-mailu asistentka@metropolitka.cz nebo na telefonním čísle 739 095 095. Vždy uveďte Vaši fakturační adresu – jméno, příjmení, místo připojení, číslo smlouvy.

 

Jak si mám správně zřídit trvalý příkaz? 

Vzhledem k měsíční splatnosti faktur vystavených většinou první den v měsíci je ideální nastavit si trvalý příkaz se splatností zhruba na polovinu měsíce. Správně uveďte následující údaje: číslo účtu (366803668/5500), variabilní symbol (číslo Vaší smlouvy) a částku (dle vašeho tarifu) – všechny tyto údaje naleznete i ve Vaší smlouvě.

 

Z důvodu nezaplacení vyúčtování mi byly omezeny služby. Co mám dělat? 

Nejlepší je samozřejmě takovéto situaci předcházet. Pokud nastane, postup je následující: Je třeba uhradit všechny vystavené faktury, a navíc reaktivační poplatek ve výši 350 Kč, a to v hotovosti na recepci naší společnosti nebo převodem na náš účet úhradou vystavené zálohové faktury. Ihned po připsání úhrady bude poskytování služeb obnoveno. 

 

3. Technické dotazy 

 

Co bude technik dělat u mě doma při realizaci přípojky a jak dlouho to bude trvat? Kde bude umístěno zařízení? Bude například zasaženo do fasády domu

To je vždy velmi individuální, každý zákazník má jiné požadavky a představy. Typicky je nutno přivést do potřebného místa kabelové vedení, které je zakončeno a osazeno nejčastěji wifi routerem; často tento úkon doprovází nutnost vrtání, lištování či dalších úprav interiéru. Je samozřejmě přípustné, že někteří zákazníci si vnitřní rozvod kabeláže po předchozí dohodě mohou připravit sami, technik při instalaci provede kompletaci a oživení služby. 

V případě instalace bezdrátového internetu (služba Optika na bezdrátu) je nejčastější umístění přijímacího zařízení na střeše či fasádě domu, následně je od tohoto zařízení přivedena kabeláž do místa, kde je předání služby provedeno na kabelu či ve formě wifi routeru. 

V případě instalace služby na optice (Optika na kabelu až domů) je do bytu či domu přivedena kabeláž, na fasádě či střeše není nutno žádné zařízení instalovat. Předání služby je provedeno stejně, tzn. kabelem nebo wifi routerem.

Co je to router a k čemu slouží?  Musím si router kupovat?

Wifi router je zařízení, které umožní bezdrátové připojení, a poskytne tak více uživatelům najednou připojení k internetu bez jakéhokoli kabelu. Zároveň Vám standardně nabídne i další volné porty pro případné kabelové rozvody v domě či bytě, které nabízí výrazně vyšší stabilitu a rychlost síťových služeb než lokální vnitřní bezdrátové wifi pokrytí.

 Pokud chcete využívat bezdrátové připojení k internetu v celém Vašem domě, router mít musíte. Díky němu se může připojit k internetu více uživatelů najednou nebo se můžete zároveň připojit na více zařízeních. Pokud Vám bude stačit připojení kabelem k jednomu zařízení, router není nutný. 

Obecně doporučujeme wifi router pořídit, dodá Vám mnohem vyšší komfort používání služby. Striktně však doporučujeme konzultovat s naším obchodníkem vhodný typ zařízení, který bude plně vyhovovat Vaší službě, požadavkům, představám a využití.

 

Zapomněl jsem heslo od wifi. Co mám dělat? 

Zavolejte na naši technickou podporu +420 731 01 01 01, popř. napište e-mail na adresu hotline@metropolitka.cz. S největší pravděpodobností bude nutný servisní zásah, v některých případech je možno provést přenastavení hesla i vzdáleně. Hesla našich zákazníků neevidujeme z důvodu ochrany soukromí. 

 

Šla by u mě zvýšit rychlost internetu? 

Kontaktujte naši zákaznickou podporu na e-mailu podpora@metropolitka.cz nebo na telefonním čísle 731 999 444. Individuálně zhodnotíme Vaši stávající službu, technické možnosti a navrhneme to nejlepší řešení pro splnění Vašich představ.

 

Je nutné si k IPTV zakoupit set-top box? 

Set-top box je nutný pro sledování IPTV služby na televizním přijímači (televizi); zároveň se jedná o nejkomfortnější řešení. Ve vývoji je i aplikace pro „chytré televize“ Samsung a LG, která by mohla být uvolněna v průběhu roku 2017, záleží na podpoře výrobce. 

Kromě uvedeného řešení je možno IPTV sledovat i na PC či notebooku v internetovém prohlížeči, případně na mobilních zařízeních (tablet, chytrý telefon) díky aplikaci. Pro tato využití není set-top box nutný.

Jak zjistím svoji IP adresu? 

Standardně je uvedena na aktivačním protokolu. Pokud máte placenou službu s veřejnou IP adresou, pak jednoduše v internetovém prohlížeči zadejte adresu http://myip.cz/ a ihned se ji dozvíte.

Co mám dělat, když mi nefunguje internet? 

Tato situace může nastat z mnoha důvodů, které můžou mít různé příčiny. Většinou se nejedná o závadu, která by vyžadovala složité řešení. V první řadě zkontrolujte, zda nemáte odpojený kabel či vypnutý wifi router. Pokud je vše v pořádku, vypněte router (poznámka pro laiky – zařízení pro bezdrátové šíření internetu), několik vteřin počkejte a znovu ho zapněte. Zkontrolujte, zda se připojení k internetu obnovilo. Problém přetrvává? Zavolejte na naši technickou podporu +420 731 01 01 01. Ve všední dny jsme na lince k dispozici od 8.00 do 18.00. O víkendu se na nás prosím obracejte pouze s akutními problémy, a to od 10.00 do 18.00. Mimo uvedený čas nebo pokud je to pro Vás pohodlnější, můžete poslat i email na adresu hotline@metropolitka.cz či SMS na uvedenou linku + 420 731 01 01 01. Při hlášení je nutno uvést jméno, na jaké je smluvně vedena předmětná přípojka a adresu připojení. Technik prověří Vaše připojení vzdáleně, a pokud to bude možné, problém co nejrychleji vyřeší. Po prověření se Vám ozveme zpět a v případě nemožnosti vzdálené opravy se s Vámi domluvíme na termínu návštěvy u Vás doma. 

 

Budu platit za opravu internetu u mě doma? 

Pokud se jedná o problém, který je způsoben na vnitřní síti zákazníka (typicky poškozená kabeláž, vadný či nefunkční wifi router), jedná se o servis placený, jelikož se nejedná o chybu služby či aspekty ovlivnitelné poskytovatelem služby.

 

Nenašli jste odpověď na otázku, která Vás zajímá?

Kontaktujte naši zákaznickou podporu na e-mailu podpora@metropolitka.cz, na telefonním čísle +420 731 999 444, pomocí webového formuláře na www.metropolitka.cz nebo se zastavte přímo v sídle naší firmy: Metropolitní síť Humpolec, Na Závodí 1668, 396 01 Humpolec

 

Uveřejnění a oznámení aktuálních typů rozhraní veřejné komunikační sítě ZDE

 

KONTAKTUJTE SERVIS HOTLINE

Pište na email hotline@metropolitka.cz

Volejte na telefon 731 01 01 01

Po - Pá: 8.00 - 18.00, So - Ne: 10.00 - 18.00

Pošlete nám vzkaz (vyplňte všechna pole)